هر آنچه باید درمورد پرکردن دندان بدانیم
نوشته شده توسط : نت ابزار

پر کردن دندان یکی از روش های ترمیم دندان هایی است که به هر دلیلی دچار پوسیدگی، شکستگی و یا ترک خوردگی هستند. امروز در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درمورد این موضوع با شما صحبت کنیم و شما را با انواع مواد مورد نیاز برای پر کردن دندان آشنا کنیم.

انواع مواد برای پر کردن دندان

دندانپزشکان و متخصصان ترمیمی و زیبایی از مواد مختلفی برای پر کردن دندان، رفع ترک و شکستگی دندان ها و احیای آن ها استفاده می کنند. مهم ترین و رایج ترین مواد پر کننده دندان در ادامه توضیح داده شده اند.

همچنین راجع به ایمپلنت دندانی و هزینه کاشت ایمپلنت بر روی لینک های مشخص شده کلیک کنید. 

پر کننده های آمالگام

آمالگام ترکیبی از نقره، قلع، مس و جیوه و یکی از قدیمی ترین مواد دندانپزشکی است. این ترکیب در برابر فشار زیاد ناشی از جویدن مقاومت می کند، با دوام است و به طور کلی به خوبی تحمل می شود.

محتوای جیوه موجود در آمالگام بارها و بارها مورد بحث و گفتگوی دندانپزشکان بوده و هست و بسیاری از بیماران هنوز مطمئن نیستند که آیا پر کردگی های امالگام ایمن هستند یا خیر.  اما با این وجود آمالگام به دلیل قیمت پایین ، خواص فرآوری خوب و ماندگاری طولانی ، هنوز هم ماده پرمصرفی در دندانپزشکی است.

پر کردن دندان با گلاس آینومر

یکی از امروزی ترین روش های پر کردن دندان ها استفاده از سمنت گلاس آینومر است. این ماده پر کننده استحکام نسبتا زیادی دارد اما ماندگاری پایینی دارد. به همین جهت کمتر از آن برای به عنوان پرکردگی استفاده می شود.

از سیمان گلاس آینومر بیشتر برای ترمیم و پر کردن دندان کودکان استفاده می شود. به جز این، برای ترمیم پوسیدگی های جزئی و کوچک گلاس آینومر بهترین گزینه موجود است. سیمان گلاس آینومر حاوی فلوراید است که در طول زمان پر شدن به آرامی آزاد می شود.

پر کردن دندان با سرامیک یا پرسلین

مواد پر کننده سرامیکی (تمام سرامیک) معمولا طی پروسه های اینله و انله دندان های خلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این پر کننده ها در لابراتوار ساخته می شود و سپس توسط متخصص ترمیمی و زیبایی در محل حفره دندان نصب می شوند.

رنگ و ظاهر آن ها طبیعی و مشابه با دندان های خودمان است. به جز این، استحکام مواد پر کننده سرامیکی بالا است و می توانند تا حدی فشار وارد شده از سوی دندان ها را تحمل کنند.

پر کننده های کامپوزیت دندان و سخن آخر

کامپوزیت یکی از پر استفاده ترین مواد در صنعت دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی است و به تنهایی تعداد زیادی کاربرد دارد. کامپوزیت استحکام زیادی دارد، همرنگ دندان است و ظاهر طبیعی به دندان ترمیم شده می دهد. به پر کردگی با کامپوزیت معمولا پر کردن دندان با مواد همرنگ دندان گفته می شود.

مواد پر کننده کامپوزیتی از حدود 80 درصد نمک سیلیس یا ذرات ریز شیشه و حدود 20 درصد پلاستیک تشکیل شده اند. پرکننده های کامپوزیتی از نظر ابعادی پایدار و کاملاً مشابه پرکننده های سرامیکی هستند. به دلیل زیبایی بالایی که دارند، برای دندانهای قدامی و خلفی مناسب هستند.

ما در این مقاله قصد داریم تا به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که می‌توانید با مطالعه مقالات این وبسایت سطح اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید.





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: